L’estiu és, per excel·lència, l’estació preferida per a la celebració dels centenars de festivals de música que es porten a terme a tot Catalunya. Alguns de més llarga trajectòria, criden al públic sense necessitat de publicitar-se gaire, com el Festival de Perelada, el Festival dels Jardins de Pedralbes, el Festival Cap-Roig, el Festival Internacional de Música Pau Casals, la Shubertíada, entre molts altres, amb programacions i artistes que ofereixen els seus espectacles a un públic molt divers, sovint de totes les edats.
El Daurada Música Festival vol afegir-se a totes les propostes que ja
existeixen i esdevenir una cita de referència nascuda a les comarques del sud
de Catalunya.
La cita amb el Daurada Música Festival és la segona quinzena del mes de
juliol a l’Auditori Josep Carreras de Vila-seca,concretament els dies 14, 21 i 28. El
seu promotor és el baríton tarragoní Àngel Òdena.
Un programa de qualitat
El programa que
ofereix el Daurada Música Festival consta de quatre concerts, dos de lírics i
dos de jazz. El primer el protagonitzarà la soprano Maria Rey-Joly i el tenor
Enea Scala, que estaran acompanyats de la pianista Anna Creixells. Actuaran el dia 14 de juliol.
Maria Rey-Joly |
Enea Scala |
Stephano Palatchi |
Finalment, el dia 28
de juliol el Daurada Música Festival acollirà dos concerts. El primer a càrrec
de la soprano Sabina Puértolas i el baríton Àngel Òdena amb l’acompanyament al
piano de Marco Evangelisti. El segon concert del dia 28 presentarà a la soprano
Helena Botella Duran amb el pianista Bruno Anguera i serà gratuït per totes
aquelles persones que hagin adquirit una entrada per al concert anterior.
Gentilesa de l’organització del festival.
Sabina Puértolas |
Finalitats solidàries
Si un tret defineix i
distingeix el Daurada Música Festival és que més enllà de la qüestió artística
i de promoció de la zona, té un important vessant solidari, ja que l’organització
del festival destinarà una part dels
beneficis que obtingui a l’Associació Espanyola contra el Càncer (AECC),
en concret a la Junta Provincial de l’AECC. Aquests fons serviran per continuar
finançant la recerca científica del càncer i també projectes vinculats a la
millora de la qualitat de vida de les persones malaltes de càncer.
Així doncs, dues
motivacions molt fortes per tenir present el Daurada Música Festival de
Vila-seca: l’artística i de gaudi de la música i de les veus que interpretaran
els temes del seu repertori i també la solidària i d’ajut a la recerca
científica en la lluita contra el càncer. La causa bé s’ho val.
Les entrades pels
concerts ja estan disponibles a través del web del Festival: www.dauradafestival.com.
Àngel Òdena
El baríton tarragoní és l’impulsor
del Daurada Música Festival. Aquest any
2018 el festival arriba a la seva segona edició després que l’estiu de l’any
passat es presentés al públic d’una forma entusiasta i amb ganes de continuar
en noves edicions en anys posteriors.
Realment, el festival té un gran
padrí perquè Àngel Òdena és la veu tarragonina més internacional que existeix
en aquest moment. Va començar a
formar-se al Conservatori de Música de Tarragona i va comptar com a professores
amb Mercè Obiol i M. Dolors Aldea. Posteriorment va ampliar els seus estudis a
l’Accademia Lirica di Mantova amb Katia
Ricciarelli. L’any 1994 va debutar amb La
Bohème al Teatro Petruzzelli de Bari.
El seu repertori inclou òpera i
sarsuela. La seva potent veu de baríton el fan especialment indicat per posar-se
a la pell de l’Escamillo de Carmen (Bizet), l’Enrico de Lucia di Lammermoor
(Donizetti), l’Alonso de La Favorita (Donizetti), el Don Giovanni de Mozart, el
Marcello de La Bohème (Puccini) o el Giorgio Germont de La Traviata (Verdi),
entre molts altres, especialment de les òperes pertanyents al romanticisme
italià, tot i que tampoc és menystenible el seu paper de Wolfram al Tannhäuser
de Wagner o el Herrufer de Lohengrin del mateix compositor.
En aquest moment està triomfant pels principals teatres d'òpera del món en els quals actua.
Aquí el tenim en un fragment de
La Traviata de Verdi, interpretant a Giorgio Germont al Gran Teatre del Liceu
de Barcelona.
Comentaris